• De danças per totes et totas e totei ?

     

    Quasernet del Ors que voliá parlar occitan #cinc

    Dins lo prefaci d’un libre que soi a legir, entitolat Flamenco queer, Hélène Marquié, una coregrafa e professora-cercaira ne dança e estudis de genre, escrich aiçò:

    « La lectura d’aqueste libre ven noirir l’ipotèsi segon la quina benlèu las formas de dança las mai enquadradas per un eretatge de nòrmas e de còdis (e aquò val aitant per l’estetica que pels rapòrts socials de sèxe) son las qu’estimulan mai la creativitat en reaccion, e qu’aquela tension entre conformitat e dissidéncia es un motor poderós per las servar vivas, es a dire totjorn en evolucion. L’autre exemple a lo quin se pensa es lo del tango que, malgrat o a causa de còdis fòrça genrats, es uèi la dança sociala mai creativa d’aquel ponch de vista, ambe lo tango queer, lo tango-contacte, e tot aquò, quand valsa, quickstep o ròck’n’ròll demòran fòrça mai tradicionals. »

    E las danças de balètis trads? Ont ne son la masurcà, l'escotisha, las borrèias, los rondèus o lo cercle circassian e tot aquò, sul camin per venir de danças per totes et totas e totei? me demandi.

    De danças per totes et totas e totei ?

    Carnet de l'Ours qui voulait parler occitan #quatre

    Dans la préface d'un livre que je suis en train de lire, intitulé Flamenco queer, Hélène Marquié, une chorégraphe et professeure-chercheuse en danse et études de genre, écrit ceci :

    « La lecture de ce livre vient nourrir l’hypothèse selon laquelle ce sont peut-être les formes de danse les plus encadrées par un héritage de normes et de codes (et ceci vaut autant pour l’esthétique que pour les rapports sociaux de sexe), qui stimulent le plus la créativité en réaction, et que cette tension entre conformité et dissidence est un puissant moteur pour les garder vivantes, c'est-à-dire toujours en évolution. L’autre exemple qui vient en tête est celui du tango, qui, malgré, ou en raison de codes extrêmement genrés, est aujourd'hui la danse sociale la plus créative de ce point de vue, au travers du tango queer, du tango-contact, etc., quand valse, quickstep ou rock’n’roll demeurent bien plus traditionnels. »

    Et les danses de bals trads ? Où en sont la mazurka, la scottish, les bourrées, les rondeaux ou le cercle circassien, etc., sur le chemin pour devenir des danses pour tous et toutes et toustes ? je me demande.

     

     

    « Tarralha »  (Miquèla Bramerie)

    (paraulas e discografia aicí)

     


  • Commentaires

    Aucun commentaire pour le moment

    Suivre le flux RSS des commentaires


    Ajouter un commentaire

    Nom / Pseudo :

    E-mail (facultatif) :

    Site Web (facultatif) :

    Commentaire :